Výchovné poradenství

Výchovné poradenství pro 1. stupeň

Výchovnou poradkyní pro 1. stupeň je Mgr. Andrea Filková.
filkova@tyrsovkakurim.cz

541 230 307, kl. 68
702 233 856

Mezi nejdůležitější činnosti výchovného poradce na 1. stupni patří:

  • ve spolupráci s třídními učiteli vyhledávat žáky s výukovými obtížemi a navrhovat další péči o tyto žáky
  • provádět diagnostiku školní připravenosti, diagnostiku schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní, diagnostiku matematických schopností a dovedností
  • zprostředkovat diagnostiku v pedagogicko-psychologické poradně nebo speciálně pedagogickém centru
  • napomáhat třídnímu učiteli s uplatňováním podpůrných opatření pro daného žáka
  • ve školním prostředí
  • spolupodílet se na vypracování a vyhodnocování individuálního vzdělávacího plánu nebo plánu pedagogické podpory
  • pomoc při zajišťování speciálně pedagogické péče, s organizací a průběhem edukativně stimulačních skupinek pro děti předškolního věku
  • metodická pomoc při organizování adaptačních pobytů
  • poskytovat informace žákům, jejich zákonným zástupcům
  • předávání důležitých informací týkajících se nových metodických postupů, pedagogické intervence a diagnostiky
  • průběžně sledovat a vyhodnocovat udělená podpůrná opatření
  • spolupracovat se školními poradenskými zařízeními
  • promýšlet výukové strategie pro žáky nadané, žáky z jiného kulturního či jazykového prostředí
  • shromažďovat odborné zprávy a informace o žácích v poradenské péči
  • zprostředkování dalšího vzdělávání pedagogickým pracovníkům školy
  • spolupracovat s vedením školy, výchovným poradcem na 2. stupni, metodikem prevence
 

Výchovné poradenství pro 2. stupeň

Výchovnou poradkyní pro 2. stupeň je Mgr. Lenka Dvořáková.
dvorakova@tyrsovkakurim.cz
541 230 307

Mezi nejdůležitější činnosti výchovného poradce na 2. stupni patří:

  • podílet se ve spolupráci s třídním učitelem na zpracování, naplňování a vyhodnocení plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu,
  • připravovat podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • koordinovat poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školským poradenskými zařízeními
  • poskytovat metodickou pomoc pedagogickým pracovníkům, žákům, zákonným zástupcům, pedagogickým pracovníkům
  • shromažďovat odborné zprávy a informace o žácích v poradenské péči
  • spolupracovat s vedením školy, výchovným poradcem na 1. stupni, metodikem prevence